בוטוקס כן או לא

בוטוקס הוא שם קיצור של Botulinum Toxin  שהוא מוזרק לגוף הפך פופולרי מאוד בשנים האחרונות. הבוטוקס הינו  רעלן עצבי הפועל על ידי שיתוק השרירים באופן זמני, ובכך מפחית את הופעת הקמטים בפנים. הבוטוקס הוא אחד מהטיפולים הקוסמטיים הפופולריים ביותר  והיום, משמש מיליוני אנשים ברחבי העולם הרוצים להפחית את הקמטים  ולהשיג מראה צעיר ומתוח יותר. רבים שואלים האם בוטוקס מסוכן, והתשובה היא שהבוטוקס עצמו איננו מסוכן אך יש לבחון את סוג הטיפול ואת הרופא המטפל

מה זה בוטוקס?

בוטוקס הוא צורה מטוהרת של בוטולינום טוקסין, נוירוטוקסין המיוצר על ידי החיידק קלוסטרידיום בוטולינום. הבוטוקס פועל על ידי חסימת שחרור האצטילכולין, (שהוא) כימיקל המעביר אותות עצביים לשרירים, וגורם להם להתכווץ. על ידי הרפיית השרירים, העור נרפה וקמטים וקמטוטים על הפנים מתיישרים ו"נמתחים".

איך הבוטוקס עובד?

הבוטוקס מוזרק ישירות לשרירי פנים מסויימים (חייב רופא מומחה) באמצעות מחט דקיקה. הכוונה לשרירים האחראים לגרימת קמטים וקמטוטים, כגון אלו סביב העיניים והמצח (קמטי הזעף). הטיפול קצר, אורך דקות ספורות  ובד"כ ואינו כואב , אם כי חלק מהאנשים עלולים, בעיקר בעקבות דקירות המחט, לחוש אי נוחות קלה או תחושת צריבה מינורית.

לאחר ההזרקה, לוקח לבוטוקס כמה ימים להתחיל לעבוד, כאשר ההשפעה המלאה נראת בדרך כלל לאחר כ-7-10 ימים. תוצאות הטיפול בבוטוקס מחזיקות מעמד כמה חודשים בד"כ ולאחר מכן יש צורך לחזור על הטיפול לשמירה על עור חלק.

לטיפול בבוטוקס מספר יתרונות, בהם:

הפחתת קמטים וקמטוטים: הבוטוקס יעיל ביותר בהחלקת קמטים וקמטוטים בפנים, ומעניק לעור מראה צעיר וחלק יותר.

מניעת היווצרות של קמטים חדשים: בוטוקס יכול לסייע במניעת היווצרות קמטים חדשים וקמטוטים  באמצעות הפחתת פעילות שרירי הפנים.

בוטוקס לא רק טיפול קוסמטי:

הבוטוקס עוזר במצבים רפואיים כגון:  מיגרנות, התכווצויות שרירים והזעת יתר.

ממשיכים בפעילות: בוטוקס הוא טיפול מקומי שאיננו ניתוחי ובכך ניתן לחזור לפעילות מלאה מיד לאחר הטיפול.

מהן תופעות הלוואי האפשריות של בוטוקס?

כמו כל טיפולי רפואי, גם לבוטוקס יכולות להיות כמה תופעות לוואי, למרות שהן בדרך כלל קלות וזמניות:

נפיחות במקום ההזרקה

כְּאֵבי רֹאשׁ

בחילות

חולשת שרירים זמנית

צניחת העפעפיים או הגבות

אפשרות לתגובה אלרגית

לכן מאוד חשוב לעשות תאום צפיות עם הרופא המטפל לפני ביצוע טיפול בוטוקס.

לסיכום

חשוב לקבל טיפול מרופא מנוסה ומומחה בתחום. לא כל אחד שמזריק בוטוקס הוא מומחה !

היום יש כמה סוגי בוטוקס וכאמור חשוב להתייעץ עם הרופא/ה על אופן הטיפול, תופעות לוואי אפשריות וצפי לתוצאות, כן חשוב לבדוק עם הרופא/ה האם מחיר בוטוקס כולל טיפול חיזוק במקרה הצורך.

כאמור הבוטוקס הוא טיפול קוסמטי פופולרי הפועל על ידי שיתוק זמני של השרירים האחראים על גרימת קמטים וקמטוטים בפנים. מדובר בעיקרון בטיפול בטוח ויעיל שיכול להניב תוצאות מצויינות. עם זאת, חיוני (!) לבחור רופא מכובד (במרכז הישראלי לטיפולי אסתטיקה ויופי תמצאו רופא מצויין על בטוח),  ולדון עימו בסיכונים ואו תופעות לוואי אפשריות, זאת לפני ביצוע הטיפול.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על חומצה היאלרונית כאן

הזרקת חומצה היאלורונית לשפתיים

אולי יעניין אותך

לאחר טיפול PRP

חומצה היאלורונית טיפולים מרופא או טיפול בייתי? מרץ 23

חומצה היאלורונית ידועה  בתעשיית היופי מזה זמן. המרכיב טבעי בעור שלנו שאחראי על שמירת הלחות הולך ופוחת ככל שאנו מתבגרים, מה שמוביל יובש ולהופעת קמטים עדינים. כך נולדו מוצרי טיפוח החומצה ההיאלורונית, משום שהם בהחלט יכולים לעזור לחדש ולשחזר את רמות הלחות של העור, ולהשאיר אותו מתוח זוהר וצעיר.

קרא עוד »